Přeceňované knihy: Papírová města

9. ledna 2017 v 15:00 | Poki |  Přeceňované knihy

Každého štve něco. Někoho Hvězdy nám nepřály, někdo nechápe, co mají všichni s Harry Potterem a někdo se nedokáže ani podívat na Zlodějku knih. A jak to mám já? Podívejte se na celý článek. Nezapomínejte ovšem, že se jedná pouze o mé názory a proto máte i vy místo v komentářích, abyste se ke všemu vyjádřili a napsali mi, které knihy štvou vás.



Papírová města. Koho John Green nezasáhl, jako by nežil. Margo, tajemná dívka, která vyhledává dobrodružství a Quentin, její pravý opak, se vydávají na dobrodružství, i když každý trochu jinak. Margo zmizí a Quentin se rozhodne jí vyjet hledat. Jeho přátelé ho v tom nenechají a vyjíždějí tak na pravý spontánní roadtrip. Bohužel Papírová města nejsou vhodným začátkem s Greenovkama, vlastně ani koncem. Pro mě už prostě neexistují a nechci o nich slyšet. Po skvělém začátku Greena v Česku (Hvězdy nám nepřály, Hledání Aljašky), ho právě Papírová města příšerně shodila. Nuda, nuda a zase nuda. Opakující se scény a postavy jako by přesně vypadly z Hledání Aljašky. Za mě mínusové body pro Greena. Slyšela jsem, že Příliš mnoho Kateřin je dokonce horší než Papírová města, asi si dokážete představit, jak moc mě takový názor odradil. Před koupí knihy doporučuji zhlédnout film, abyste se zbytečně netrápili několik dní s knihou jako já.
Vaše Poki
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Alexandra Alexandra | Web | 9. ledna 2017 v 15:20 | Reagovat

popravde mna tato greenovka bavila :) určite viac ako catheriny alebo aljaška... toto bolo celkom fajn ešte D ale absolutne akceptujem tovj nazor a nachadzam v nom aj pravdu pochopitelne :) pre mna bola uplne katastrofalne precenena  divka ve vlaku ale to by mi mnohi vytkli že sa mylim   :D

2 Poki :3 Poki :3 | 9. ledna 2017 v 20:17 | Reagovat

[1]: Dívku ve vlaku jsem nečetla, ani ještě neviděla. Ovšem setkala jsem se zatím s kladnými názory, vidíš, jak se to krásně u všech lidí liší? :D
Jinak mně se třeba hrozně líbila Aljaška! Tahle výměna názorů mě baví. :D

3 Katy Katy | E-mail | Web | 9. ledna 2017 v 20:27 | Reagovat

Ja tuto knihi trochu nepobrala. Ve smyslu o co autorovi slo. Nelíbila se mi a film byl precenovan mnohem vice.
Pro me to je asi Farma, jukni na blog a pochopis proc,ted jsem o tom psala Spoiler :D

4 Míša Gřešková Míša Gřešková | E-mail | Web | 9. ledna 2017 v 20:38 | Reagovat

Já mám popravdě úplně opačný názor. Mě ta knížka i film chytli za srdce a třeba mě téma mě zaujalo víc než Hvězdy nám nepřály kolem nichž byl šílený poprask.
U mě to sle spíš osobní vazba k příběhu ve kterém jsem se našla.

5 Poki :3 Poki :3 | 9. ledna 2017 v 20:51 | Reagovat

[3]: Ok, jdu se podívat. :D

[4]: Jasně, já jsem ráda, když se někomu kniha líbí, i když zrovna mně ne. Mám takovou malou radost z toho, že si autor najde své čtenáře. :)

6 Nikča Nikča | 9. ledna 2017 v 21:16 | Reagovat

[1]: Co se Dívky ve vlaku týče, tak s tebou absolutně souhlasím. Nad knihou jsem strávila víc jak týden, a to mám knihu běžně za dva dny přečtenou. Hlavní hrdinka mi byla krajně nesympatická a další ženské postavy na tom nebyly o nic lépe. 😀

7 Monis Monis | E-mail | Web | 9. ledna 2017 v 22:00 | Reagovat

Mám na Papírová města úplně stejný názor :-) Hvězdy i Aljaška se mi líbily hodně, ale tahle kniha mě nudila a přišlo mi to jak vykradená Aljaška. A pro mě je přeceňovaná třeba právě Zlodějka knih, i přesto že se mi celkem líbila a Než jsem tě potkala, tahle kniha mě nijak zvlášť neoslovila.

8 Poki :3 Poki :3 | 9. ledna 2017 v 22:02 | Reagovat

[7]: Než jsem tě potkala si chystám přečíst, jsem na to zvědavá. :D Jinak Zlodějka knih mě osobně bavila, ale přítelkyni prostě nechytla... :D

9 Gabux Gabux | Web | 9. ledna 2017 v 22:11 | Reagovat

Za mě celý tento autor je přeceňovaný, takže snad radši zdržím dalšího názoru :D :)

10 Gabux Gabux | Web | 9. ledna 2017 v 22:12 | Reagovat

A Než jsem tě poznala je dokonalá kniha, která mě přivedla ke čtení podobných knih. Je absolutně super. Ale připrav si kapesníčky :D

11 B. B. | 9. ledna 2017 v 22:27 | Reagovat

Já mám zase Paper Towns jako jedinou oblíbenou Greenovku. Ostatní palec dolů..

12 Niki Niki | 10. ledna 2017 v 9:15 | Reagovat

Shlédnout film? Doporučuji si dávat větší pozor na gramatiku.

13 Jaji Jaji | E-mail | Web | 10. ledna 2017 v 9:51 | Reagovat

Papierové mestá ma síce zo začiatku trochu nudili, ale potom som ich dočítala. Pre mňa majú ešte iný význam, respektíve tá kniha. Dostala som ju od pre mňa veľmi dôležitého človeka. Nech by bol príbeh akýkoľvek, cenila by som si ho o to viac. Ale (musím priznať), film bol v tomto prípade asi lepší než kniha, hoci ide o iné médium. A presne ten pocit, aký som cítila pri Papierových mestách som cítila aj  pri knihe Nech sneží, kde mal Green jednu časť. Opis všetkého čo existuje, kedy čitateľovi bol koniec jasný hneď na začiatku a čuduj sa svete, presne tak to skončilo.

14 Lauralex Lauralex | Web | 10. ledna 2017 v 10:55 | Reagovat

Mě neštve žádná kniha. Někomu se líbí, někomu ne, o tom to je. A ať Di každý čte, co chce.

Neříkám, že zrovna Papírová města jsou na Greena nějaká hitparáda, ale označit něco za přeceňované je dost těžké.

15 Poki :3 Poki :3 | 10. ledna 2017 v 15:45 | Reagovat

[9]: Mně se líbily Hvězdy a Aljaška. :)

[10]: Já to přesně takhle mám s Hvězdy nám nepřály :D proto jsem věnovala první díl této série právě Greenovi :)

[11]: Jasně :D Každého věc, já to vidím tak, že je mi jedno, co kdo čte, hlavně když lidi čtou a kupují knihy :)

[12]: Děkuji za upozornění, občas se mi tam nějaká chybička vloudí :)

[13]: Mít něco (někoho) spjaté s knihou je úžasné, něco takového sama znám. :)

[14]: Právě proto jsem na začátku psala, že jde čistě o můj názor! :) Každý se zde v komentářích může vyjádřit, jaké knihy by sám (dle svého pohledu) za přeceňované označil. Pokud se tedy zaměříme na sebe a své názory, můžeme označovat za přeceňovaná i ta největší díla. :)

16 Haterka Haterka | 10. ledna 2017 v 18:08 | Reagovat

Nooo… V Papírových městech jde hlavně o ten styl psaní, ty vtipy, ty úvahy… Sice se to docela odklonilo od typického JohnGreenovskeého typu příběhů, ale jeho ostatní příběhy nejsou tak předvídatelné. Jestli nevydržíš dlouho číst (v překladu: jestli jseš úplně blbá), nečti si Kateřiny.
Ale je to taky vtipné, svižné, osobité, …Johngreenovské. No a jestli to nemáš ráda, je to u nás, fan Johna G něco jako porucha… #John Green

17 Haterka Haterka | 10. ledna 2017 v 18:10 | Reagovat

Já zase nenávidím k smrti Reměňovou Markétu. Je hrozná!!! Hnus…!

18 Poki :3 Poki :3 | 10. ledna 2017 v 18:17 | Reagovat

[16]: Já mám třeba opravdu ráda Hvězdy a Aljašku a Města se mi zdají opravdu nějak takto: Postavy z Aljašky vloženy do opakujícího se děje, se zajímavým ač (pokud čtenář zná Greenovky) předvídatelného děje. :) Na celou recenzi na Města se určitě můžeš podívat v sekci "Recenze", pokud by tě zajímal můj rozepsaný názor, tohle je pouze zkrácená verze. :)
Je dobré, když si fanoušci brání svého autora, já ovšem neurážím autora a neurážím ani jeho čtenáře... :)

[17]: Neznám. :)

19 Asterius Asterius | E-mail | Web | 10. ledna 2017 v 18:32 | Reagovat

Tak ono naprostá většina té pochybné beletrie je přeceňovaná.
(Nepočítal bych do ní zrovna Pána prstenů, to má aspoň nějaké hlubší poselství.)

20 Poki :3 Poki :3 | 10. ledna 2017 v 18:33 | Reagovat

[19]: Nene, nepočítám. To vrchní jsou jen tak náhodně naházené tituly :) Všechna ta díla mám ráda, i když LOTR mě zrovna nechytl, tak aspoň filmy. :)

21 Deny el Infian Deny el Infian | Web | 10. ledna 2017 v 18:35 | Reagovat

[16]: V prvé řadě - fakt se mi líbí, jak mluvíš za všechny fanoušky Johna Greena. Určitě všichni souhlasí a zastávají stejná stanovika, jako ty. Jo počkat... Já nesouhlasím. Sakra.

No a potom, protože se někomu nelíbila jedna z knih od tvého oblíbeného autora, hned to znamená, že je úplně blbej? Ale prosím tě. Ne každému se všechno musí líbit, a protože se něco líbí tobě, hned to nemusí znamenat, že je to doopravdy dobrá kniha. Kouzlo knih je mimo jiné právě v tom, že je každý vnímá jinak.

Sama mám Papírová města taky ráda, ale rozhodně mi nepřijde jako porucha, že se někomu nelíbí. Ježiš. Co to je vůbec za nápady tohle? Kdybych byla hloupá a chtěla se snižovat na tvou úroveň, řekla bych, že jediná porucha tu jsi ty, ale to nepatří do rozumné výměny názoru, tak mám smůlu. Škoda.

22 Lucka Lucka | 10. ledna 2017 v 18:50 | Reagovat

Mě John Green neříká vůbec nic, jakože vím kdo to je, ale jeho knížky mě vůbec neoslovují. Dala jsem jim hodně šancí, nejlíp dopadla hledaní Aljašky, tak možmá i slza ukápla, ale dál, no hrozný, Hvězdy upřímně nechápala jsem co na tom všichni vidí, Papírová města taktéž a Příliš mnoho Kateřin je asi největší sračka co jsme četla za poslední dva roky. Totálně o ničem. Nuda. Hrůza

23 Poki :3 Poki :3 | 10. ledna 2017 v 19:58 | Reagovat

[21]: Děkuji. :)

[22]: Určitě nejsi sama, kterou Greenovky nechytly. Mně se prostě líbí, jak tam jsou zvláštní postavy, každá má něco do sebe. Až teda právě na Papírová města... :/ :)

24 Míša Míša | 11. ledna 2017 v 6:14 | Reagovat

Mě na ní nejvíc zaujaly metafory. Musím se přiznat, že Greenovka nečtu až tak kvůli ději, ale protože jsou krásně napsané a "snaží se nám něco sdělit".
Osobně mi přijdou nejvíc přeceňované knihy od Johanssona.

25 ┼Nemessis mor Morticie ┼ ┼Nemessis mor Morticie ┼ | Web | 18. ledna 2017 v 2:04 | Reagovat

Já miluji  Pána prstenů i Harryho Pottera:D

26 Eliss Eliss | Web | 25. ledna 2017 v 11:58 | Reagovat

Tak tohle jsem ještě nečetla...

27 Myfair favourite Myfair favourite | E-mail | Web | 25. ledna 2017 v 12:44 | Reagovat

Příliš mnoho Kateřin je hovadina. Tohle jsem si chtěla přečíst a až pak si udělám názor. :)

28 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | Web | 25. ledna 2017 v 13:01 | Reagovat

Doufám, že tu vyjde díl - Přeceňované knihy: Malý princ

29 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | Web | 25. ledna 2017 v 13:01 | Reagovat

Á, už koukám do aktuálních článků. Asi nevyjde :)

30 Avilan Avilan | Web | 25. ledna 2017 v 13:12 | Reagovat

Nevím, co je špatného na Pánu prstenů vzhledem k umělecké hodnotě. A kvalita Harryho Pottera jako dětské knížky i skrz podporu dětské fantazie je asi tisíckrát lepší, než nějaké Honzíkovy cesty. Ale jistě, ne všichni čtou kvůli kvalitě jazyka.

Bohužel jsem teď neměla kvůli škole vůbec čas na čtení, ovšem všechny zde uvedené knihy si chci přečíst. Právě i z toho důvodu, že se o těchto knihách píše všude možně a jsou vynášeny do nebes, tak jestli je to aspoň trochu oprávněně. I když nevím, spousta knih je dnes propagovaných a pak člověk zjistí, že nemají žádnou hodnotu, nepřináší nic nového. Tak uvidíme :) Osobně nesnáším, když některý autor vykrade své vlastní dílo. Ale pokud píše knihy jako na běžícím páse, asi se občas musí dostavit fáze temna.

31 Lúmenn Lúmenn | Web | 25. ledna 2017 v 13:55 | Reagovat

Tak dát do jedné škatulky cajdákového Johna Greena s jeho knížkama pro adolescenty a tak vynikající literární počiny jako Zlodějka knih nebo Pán prstenů, to chce hodně odvahy:D

32 lee-comi lee-comi | 25. ledna 2017 v 14:11 | Reagovat

Já tedy příliš mnoho Kateřina četla a moc se mi to libilo

33 sdfgsdf sdfgsdf | 25. ledna 2017 v 14:15 | Reagovat

[31]: však všechno je to škatulka "velice oblíbené knihy", které však někomu můžou připadat přeceňované

co se ti na tom zdá nelogické?

píše, že patří do škatulky na základě žánru nebo zaměření?

34 Ennie Ennie | Web | 25. ledna 2017 v 14:47 | Reagovat

Také jsem si tu knihu chtěla přečíst, pak najednou vyšel film a já ještě několik měsíců čekala až si přečtu knihu. No jsem ráda, že jsem to neudělala a nakonec šáhla po tom filmu. Nevím, co se na tom ostatním líbí, ale mě to rozhodně nezaujalo a mám o jednu knihu, co se chystám číst, méně ;).

35 Ryu Ryu | 25. ledna 2017 v 15:00 | Reagovat

Však knížky od Greena jsou určené pro puberťáky. Žádnej složitej děj, ale na druhou stranu je to fajn. Apoň si člověk odpočine a nemusí se moc namáhat, aby danou situaci pochopil.

36 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 25. ledna 2017 v 15:00 | Reagovat

Tak já nečtu Harry Pottera, jednak jsem na to stará a i kdybych byla mladší, stejně by mě to asi nebralo, protože znám stejně staré a nebo starší lidi a neměli s tím problém.

Na něco z tvého obsahu se zkusím podívat u nás v knihovně.

37 Klára Klára | E-mail | Web | 25. ledna 2017 v 16:17 | Reagovat

Já jsem teda četla Papírová města jako první a nedočetla. Asi po padesáti stránkách mě to unudilo. Na druhou stranu jsem četla Will Grayson Will Grayson, což se mi docela líbilo. Nejsem tím úplně odvařená, ale zasmála jsem se u toho a bylo to fajn.

38 Poki Poki | 25. ledna 2017 v 16:25 | Reagovat

[29]: Spíše ne, ale určitě o tom můžeš napsat Ty. :D

[30]: Ahoj, díky za komentář, ale jak jsem psala výše, já mám opravdu ráda HP, i pána prstenů a ostatní díla. Tento článek je o Papírových městech a "hlavička" je pouze pro upoutání pozornosti a zaujetí čtenáře. :)

[31]: To jsem rozhodně neudělala. Hlavička je čistě pro zaujetí čtenáře, článek není o škatulkování ani o těch vrchních knihách, nýbrž o Papírových městech.

[33]: Děkuji, asi tak. :)

[34]: Hele film je hodně podle knížky, zrovna u Greena se filmy povedly v tom smyslu, že jsou opravdu podle knih. :)

[36]: Potter je podle mě pro všechny věkové kategorie. S ním nejde sáhnout vedle :D

[37]: Mně se hodně líbily Hvězdy nám nepřály, hodně jsem tím chtěla poukázat na to, že ne všechny knihy se autorovi vydaří. :)

39 Poki Poki | 25. ledna 2017 v 16:26 | Reagovat

[24]: Od Johanssona jsem ještě nic nečetla. :D

[25]: :)

[26]: Doporučuji se prvně podívat na film. :D

[27]: Určitě. Každý má jiné názory, tento článek měl také hodně povzbudit lidi k debatě. :)

40 Avilan Avilan | Web | 25. ledna 2017 v 16:31 | Reagovat

[38]: Harry podle mě může zaujmout fakt všechny věkové kategorie, já ho četla skoro v 18 a stejně mě styl toho psaní uchvátil :D

41 Deny el Infian Deny el Infian | Web | 25. ledna 2017 v 16:35 | Reagovat

Já nějak nechápu, co někteří pořád máte s tím úvodem. Jsou tam vyjmenovaný knihy, který jsou obecně populární a propagovaný, ale to neznamená, že je tím zároveň myšleno, že jsou špatný. Ne, jsou tam jako ukázka populární tvorby, která je protipólem k obsahu článku, ve kterém se mluví o knihách přeceňovaných. Kde je problém?

42 Poki Poki | 25. ledna 2017 v 16:40 | Reagovat

[40]: Já dočetla poslední díl minulý rok. V 17, takže proč ne? V Potterheads skupině na facebooku jsou i lidi 40+ :D

Jinak děkuji všem za komentáře. Po hodně velkém ohlasu na úvod jsem ho přepsala, aby už nadále nedocházelo k nedorozuměním. Už prosím nepište o tom, že by se mi nelíbil Pán prstenů nebo Harry Potter a i kdyby se tu někomu nelíbil, tak prosím... :D Každý máme osobní názor. :)

43 Stitch Stitch | E-mail | Web | 25. ledna 2017 v 16:45 | Reagovat

Eh, papírova mésta jsou u mě jeden z filmů, ktery se mi l8bil více než kniha :D
Ja si obecně myslím že se Green precenuje. Četla sem od něj dvě knihy. Papírova města a Hvězdy nám nepřály - ta mi přišla zas průměrná.
A to jsem jsem přitom cílovka! V doběkdy jsem to cetla jsem mela třinact nebo ctrnact - nejsem si uplně jistá, kdy to bylo

44 Poki Poki | 25. ledna 2017 v 16:56 | Reagovat

[43]: Já jsem taky cílovka. A soudit autora v rámci všech jeho knih je těžké, obzvlášť když u nás nejsou vydány všechny... Doufám, že ta kniha, co teď píše, bude pořádnej trhák! :D

45 darlings-pokemons darlings-pokemons | 25. ledna 2017 v 17:11 | Reagovat

Jako knížka ještě celkem jde, rychle se čte, pohodička.... Ale film? Katastrofa, naprostá nuda....

46 osobnivesmir osobnivesmir | Web | 25. ledna 2017 v 17:37 | Reagovat

Nejlepší jsou Hvězdy mi nepřály. Také mi Papírová města v mnoha ohledech připomínala Hledání Aljašky.

47 Poki Poki | 25. ledna 2017 v 18:07 | Reagovat

[45]: :D

[46]: Konečně taky někdo, kdo tam vidí tu podobnost. :D

48 Andey Andey | Web | 25. ledna 2017 v 18:08 | Reagovat

Papírová města jsem nečetla, ale čet jsem Hledání Aljašky. Jsem bookoholička, takže už mám přece jen něco načteno, takže jsem chtěla vědět, co všichni vidí na Johnu Greenovi, tak jsem si přečetla Aljašku. Moje reakce vypadala nějak takhle: "To je ono?! Proboha, už jsem četla mnohem mnohem lepší knížky." Takže sem ho zavrhla jako autora. Nijak mě neoslovil.

49 Camelia Camelia | E-mail | Web | 25. ledna 2017 v 18:35 | Reagovat

Mě celkově Greenovky neoslovily. Jsou nudné, předvídatelné, postavy mě nebaví... ale možná je to jenom ve mně, nebo dokonce jsem proti nim předpojetá, už jen kvůli tomu, jak je všichni vychvalují do nebes - čekala jsem prostě o hodně víc. Jinak nejsem nějak proti žádným knihám, akorát Tolkien mě taky příliš nezaujal, ale chci ho přelouskat, tak mu možná dám ještě i jednu šanci.

50 inspiracenauteku inspiracenauteku | Web | 25. ledna 2017 v 19:12 | Reagovat

Já četla Hvězdy nám nepřály a stačilo.. :D:D

51 Katuš Katuš | Web | 25. ledna 2017 v 21:55 | Reagovat

Přiznám se, z Greenovek jsem četla jen Hledání Aljašky, ale musím říct, že podle mého lepší román napsat nemohl. Aljaška, jako kniha, měla sama o sobě kouzlo, které málo který autor dokáže zakomponovat do díla. Nesla v sobě trpkou melancholii dospívajících, která, podle mého, co jsem slyšela z doslechu o prvním Bestseleru, ani v Hvězdách nebyla.

A úžasné na tom bylo, že ani po zvratu, který se stal názvem knihy,neztratila myšlenku.

Trochu bych to přirovnala k českému románu "Nazí", ale ten tuto křehkou tématiku pojal zase jinak.

52 Poki Poki | 26. ledna 2017 v 15:41 | Reagovat

[48]: On má dost osobitý styl. :D

[49]: No jo, každý si najde něco, že? :)

[50]: To se mi líbiloooo :D

[51]: Hvězdy něco takového opravdu neměly. Hvězdy byly o vyrovnávání se s těžkými věcmi (nemoc, zklamání z života a tak dále). A tedy především o mladé lásce. Aljaška je oproti tomu úplně jiná, ta je opravdu o té melancholii a problémech během dospívání (možná spíše vysokoškolského života). :)

53 Amia Amia | Web | 27. ledna 2017 v 9:05 | Reagovat

Já nechápu fenomén Greena obecně, všechny ty příběhy (dobře, viděla jsem pouze Hvězdy nám nepřály a Papírová města :D ) jsou nudné, předvídatelné, kýčovité a zcela na férovku prostě ždímají emoce.
Filmy mě dokonale odradily od pokusu přečíst knihu. Něco, co se mi předtím v životě nestalo.

(A taky jsem o tom psala, o filmu Hvězdy n.n. :D )

54 Poki Poki | 29. ledna 2017 v 13:55 | Reagovat

[53]: No jo, každý to má jinak. :D Já ani nevím, jestli by mě Hvězdy zaujaly, kdybych předtím nečetla knihu... Ale upřímně, pokud chceš něco extra, tak mrkni na Hledání Aljašky (pouze knižní podoba), je asi jeho nejchválenější dílo.

55 Kory Kory | Web | 23. února 2017 v 11:36 | Reagovat

Wow, tady je komentářů... Mě tahle kniha teda nevadila, samozřejmě, vadily mi na ní ty věci, co mi vydí na všech greenovkách, ale třeba se mi líbila mnohem, mnohem víc než Hledání Aljašky. Nebo mě spíš mnohem, mnohem míň štvala. Souhlasím s tím, že Hvězdy jsou asi nejlepší, a naopak Příliš mnoho Kateřin je dost divný, ale je tam scéna s lovem kanců, která za to teda stojí. Má to vlastně docela atmosféru..

56 Poki Poki | 23. února 2017 v 12:07 | Reagovat

[55]: No jo, byl to krapet virál. :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
CBDB.cz - Přehled knižních novinek, všechny nové knihy